Seuntai kata pembuka bicara

Assalamualaikum semua... dalam blog saya ni saya muatkan resepi2 yang saya suka.. saya dah cuba dan menjadi.. yang penting sedap.. saya dapatkan resepi2 dari internet, akhbar dan majalah.. ada juga resepi yang dikongsi oleh kawan2 yang baik hati... selain itu resepi yang saya pelajari semasa baking course pun ada...kebanyakkanya adalah resepi kek, cup cakes, muffin dan biskut.. why? I love baking.

Thursday, January 27, 2011

Mix Fruit cake

Kek buah ini kek yang saya belajar semasa baking course.


Bahan-bahan
150g unsalted butter
50g marjerin
160g brown sugar
4 nos eggs
200g flour
1/2 tsp baking powder
20g gliserin
300g mix fruits ( jangan dibasuh ye)

Cara-caraya
Pukul butter, marjerin dan gula sehigga ringan dan gebu.. masukkan telur dan diikuti dengan glycerin. Masukkan tepung.. akhir sekali masukan mixed fruits. Masukkan loyang pembakar. Bakar untuk 35-40mi dengan suhu 170 degree.

No comments:

Post a Comment